Top

Περίοδος εξετάσεων….φύγαμε για κορυφή!

Κοντοζυγώνει λοιπόν εκείνη η περίοδος που μυαλό,σώμα και υγεία είναι σαν μια μαγική αλυσίδα που δεν πρέπει να σπάσει.Πρέπει όμως να παραμείνει ακλόνητη για να αποδώσει καρπούς.Φανταστείτε να οδηγούμε ποδήλατο σε ανηφόρα και σπάσει η αλυσίδα τι μπορεί να φέρει ως αποτέλεσμα.Σκεφτείτε όμως τί πρόκειται να γίνει αν αυτή η αλυσίδα παραμείνει γερή και μας οδηγήσει στην κορυφή.Γιατί και εμείς αυτό θέλουμε τη θέα.Αυτή την μαγική θέα της κορυφής ατενίζοντας όλη την ανηφόρα που περάσαμε.Και είναι τόσο όμορφα εκεί,πιστέψτε με!Πρέπει λοπόν να σφίξουμε γερά τα δόντια,να αφήσουμε άγχος και στρες μακρυά και να ξεκινήσουμε.Γεμίζουμε ενέργεια και γνώση τον οργανισμό μας και θα τα καταφέρουμε,είναι το μόνο σίγουρο.

Εδώ αναρωτιόμαστε λοιπόν,καλή η θεωρία αλλά τί γίνεται στην πράξη?Είναι αρκετό το διάβασμα ή πρέπει να δώσω και κάτι ακόμα στον οργανισμό μου?Ωραία η γνώση αλλά με τη διατροφή αυτή την περίοδο τι μπορώ να κάνω για να μην ξεμείνω στη μέση της ανηφόρας?Κι όσο κι αν το μυαλό μας είναι σε χίλια-δυο άλλα πράγματα εκτός του φαγητού, η αλήθεια είναι ότι η αποχή από αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε δυσάρεστες καταστάσεις, όπως λιποθυμίες, κούραση, εξασθένιση, κατάπτωση και τελικά σε αποτυχία στο σκοπό μας, λόγω άλλων παραγόντων.Για να μην πέσουμε «θύματα» τέτοιων τακτικών αποτελεσμάτων σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, δείτε πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις διατροφικές μας επιλογές καθημερινά, έτσι ώστε να έχουμε την επιτυχία –και την υγεία- στο τσεπάκι μας!

1)Δεν ξεκινώ τίποτα δίχως ένα καλό πρωινό. Κι όταν λέμε πρωινό, δεν εννοούμε σκέτο φραπέ για να ανοίξει το μάτι, αλλά ένα πλούσιο ισορροπημένο γεύμα που να συνδυάζει πρωτεΐνη, ασβέστιο, φυτικές ίνες και υδατάνθρακα. Μια καλή πρόταση είναι ένα μπολ με δημητριακά και γάλα κι ένα φρούτο, ή ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί, γαλοπούλα, ένα ποτήρι γάλα κι ένα φρούτο, προκειμένου να αποκτήσουμε την απαιτούμενη ενέργεια για να έχουμε καλή πνευματική απόδοση, να μην πεινάσουμε σύντομα «κόβοντας» βόλτες προς το ψυγείο τρώγοντας ανθυγιεινά και να μην φάμε πέντε μερίδες σε μία στο μεσημεριανό, πέφτοντας μετά σε… χειμερία νάρκη.

2) Τηρώ τακτικά γεύματα.Για μικρούς και μεγάλους  τα γεύματά μας πρέπει να απέχουν 3 ώρες μεταξύ τους, έτσι ώστε να διατηρούμε την ενέργειά μας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και να μην το παρακάνουμε στα 3 μεγάλα γεύματα, βαρυστομαχιάζοντας και… παραλύοντας, ανήμποροι να επιστρέψουμε μετά στις δουλειές/διαβάσματα. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι κάθε 3 ώρες τρώμε σοκολάτες, πάστες, πίστες κ.ο.κ., αλλά επιλέγουμε ισορροπημένες τροφές ανάμεσα στα γεύματα, όπως φρούτα, σαλάτες λαχανικών, σάντουιτς, ξηρούς καρπούς, γιαούρτι με μέλι, ρυζόγαλο, χυμούς κ.ο.κ.

3)Κι όμως υπάρχουν τροφές που βοηθούν το διάβασμα.Συναρτήσεις, ολοκληρώματα, κανόνες, γραμματικά φαινόμενα, ιστορικές μάχες… Σίγουρα υπάρχουν φορές που αισθανόμαστε ότι το μυαλό μας δεν μπορεί να συγκρατήσει όλα τα παραπάνω -κι ακόμα περισσότερα- και τώρα πιθανότατα να το βιώνουμε πιο έντονα. Υπάρχουν, όμως, τροφές που μπορούν να βοηθήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, να τονώσουν τη μνήμη και να συντελέσουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, βοηθώντας το διάβασμα, την απομνημόνευση και την αντοχή στο στρες. Συγκεκριμένα, οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες όπως η C (πορτοκάλια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, κουνουπίδι, μύρτιλλα κ.ά.) και η Ε (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, σπανάκι, χόρτα, δημητριακά, κόκκινο κρέας, αβγά κ.ά.) το συνένζυμο Q10 (σόγια, σαρδέλες, σκουμπρί, μοσχάρι, κοτόπουλο, χοιρινό, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, φρούτα, σπανάκι κ.ά.), ο σίδηρος και το μαγνήσιο (συκώτι και άλλα κρέατα, θαλασσινά, φρούτα φρέσκα και αποξηραμένα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια κ.ά.) και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (καρύδια, τυρί, κρέας, ψάρια, πράσινα λαχανικά, αβγά, συκώτι κ.ά.), δρουν προς ακριβώς αυτή την κατεύθυνση: την τόνωση της μνήμης, του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου. Ακόμη, μην ξεχνάμε ότι τα φρούτα και οι χυμοί τους προσφέρουν γλυκόζη στον εγκέφαλο, η οποία αποτελεί το κύριο καύσιμό του.

4)Θετικό πρόσημο στις απολαύσεις.Έχουμε ήδη στερηθεί την ανεμελιά και την ελευθερία μας κατά μία έννοια, αφού ακόμη κι όταν βρίσκουμε χρόνο για μια βόλτα ή για λίγη χαλάρωση, το μυαλό μας στριφογυρνά και πάλι αγχωμένο στις σελίδες του βιβλίου που έχουμε αφήσει σπίτι. Μην προσπαθήσουμε να στερήσουμε κι άλλα πράγματα από τον εαυτό μας. Για τους λάτρεις της σοκολάτας,συνιστώ τη σκούρα (η οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ταυτόχρονα μας φτιάχνει τη διάθεση αυξάνοντας την παραγωγή ενδορφινών, ενώ παρέχει και καφεΐνη στον οργανισμό, τονώνοντάς τον).

5)Παράγραφος S.O.S Η2Ο.Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού είναι μείζονος σημασίας αυτές τις περιόδους που συνδυάζουν άγχος, κούραση και ζέστη και πάλι, όμως, πρέπει να προσέξουμε τις επιλογές μας. Ο καφές και τα σακχαρώδη ποτά καλό είναι να καταναλώνονται με μέτρο, προκειμένου να μην επηρεαστούμε από την πολλή καφεΐνη και να μην προκαλούμε απότομα σκαμπανεβάσματα στο σάκχαρο του αίματος. Προτιμούμε το απλό, καθαρό νερό, το γάλα, το τσάι και τους χυμούς φρούτων και φροντίζουμε να μην φτάνουμε στα επίπεδα δίψας για να πιούμε κάτι υγρό.

6)Υποσημείωση….Πολυβιταμινών!Αν και τα θρεπτικά συστατικά της πραγματικής τροφής απορροφούνται πιο εύκολα και καλύτερα από τον οργανισμό, παρ’ όλ’ αυτά ίσως χρειαστεί αυτό το διάστημα να συμπληρώσουμε τα απαραίτητα στοιχεία με κάποια πολυβιταμίνη. Διαλέγουμε κάποια πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β για τον έλεγχο του άγχους και σε μαγνήσιο για την ξεκούραση.

Παραφράζοντας λοιπόν μια παροιμία, «Νηστικό αρκούδι…δεν γράφει» ευχόμαστε καλή επιτυχία και να θυμάστε το ηλιοβάσιλεμα από την κορυφή έχει άλλα χρώματα!!!

 

Η ομάδα του GaiasDiet

Share
})(jQuery)