Top

Ένα μπάνιο……56 παγωτά!

Μπορεί να έχει περάσει εκείνη η όμορφη παιδική περίοδος που μετρούσαμε μπάνια και παγωτά αλλά η παιδική διάθεση όλων μας στο να γευτούμε ένα παγωτό και να γεμίσουμε τον ουρανισκό μας με όλες εκείνες τις παιδικές αναμνήσεις είναι ακόμα εκεί!Αυτή η αίσθηση της κρέμας που λιώνει στο στόμα μάς ταξιδεύει στις πιο όμορφες καλοκαιρινές μας διακοπές,Τότε που ξέγνοιστα ανοίγαμε τα ψυγεία των περιπτέρων με τόση λαχτάρα που θα δοκιμάζαμε έναν πύραυλο ή ένα ξυλάκι με σοκολάτα που τίποτα άλλο δεν είχαμε ανάγκη,παρά μόνο λίγες στιγμές δροσιάς.

Ποια είναι τα οφέλη του παγωτού και με πόση συχνότητα πρέπει να τα γευόμαστε?Είμαστε σε δίαιτα, μπορούμε να φάμε ένα παγωτό και εάν ναι,τί παγωτό είναι πιο ωφέλιμο?Και άλλα τόσα πηγαία ερωτήματα που φαίνονται εύκολα στο να απαντηθούν,είναι όμως?

Πολλοί διεκδικούν την πατρότητα του παγωτού και αν σήμερα υπάρχουν πολλές εκδοχές του,η ιστορία του ξεκίνησε πολύ παλιά τότε που οι Άραβες και οι Ρωμαίοι αναμείγνυαν πάγο με μέλι και φρούτα χωρίς να έχουν ιδέα ότι απολάμβαναν την πρώτη εκδοχή του παγωτού στην ιστορία.Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή για να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι ούτε τόσο ενοχική δεν είναι η κατανάλωσή του αλλά ούτε ότι μπορούμε να τρώμε κανα δυο-τρία την ημέρα.

Όπως κάθε γλυκός πειρασμός έτσι και το παγωτό έχει τα υπέρ και τα κατά του.Ξεκινώντας από την θετική πάντα όψη του νομίσματος θα δούμε ότι από διατροφική άποψη, το παγωτό χάρη στο γάλα που περιέχει είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνες Α, D, E, K, και C. Περιέχει επίσης, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και είναι καλή πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Το σορμπέ και η γρανίτα δεν έχουν λιπαρά, οπότε γλιτώνουμε τη χοληστερόλη!Σε αυτό το σημείο ξέρω ή μάλλον είναι σα να ακούω ένα μεγάλο ”ουφ” από τα στόματα όλων μας, να διαπερνά τον υπολογιστή….Ναι όλοι μας έχουμε ανάγκη να απενοχοποιηθούμε από το δίκιλο παγωτό που πήραμε αγκαλιά το Σαββατοκύριακο αλλά για να δούμε τί πραγματικά συμβαίνει.

Η αλήθεια είναι πως το παγωτό είναι ένα πλούσιο γλυκό, τόσο από πλευράς θερμίδων όσο και από πλευράς λιπαρών. Ενδεικτικά μπορούμε να πούμε πως μία μπάλα παγωτό βανίλια μας δίνει περίπου 180 θερμίδες, μία μπάλα σοκολάτα 235 και μία παρφέ 245-300 (ανάλογα με τον τρόπο παρασκευής).Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να ξέρουμε ότι όλα τα υλικά που περιέχονται σε ένα τυποποιημένο παγωτό αναφέρονται στη συσκευασία του (μαζί με τις ημερομηνίες παραγωγής και λήξης και τις συνθήκες διατήρησης του προϊόντος). Τα υλικά είναι συνήθως γάλα και αυγό (συχνά πρόκειται για αφυδατωμένα τρόφιμα σε μορφή σκόνης που δεν διαθέτουν όλα τα θρεπτικά συστατικά των αντίστοιχων φρέσκων), κρέμα γάλακτος (η βασική λιπαρή ύλη του παγωτού), ζάχαρη και γλυκόζη, καθώς και άλλες ουσίες, όπως γαλακτωματοποιητές, σταθεροποιητές, χρωστικές κ.λπ. (χαρακτηρίζονται από τους κωδικούς αριθμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι γνωστοί ως πρόσθετα/συντηρητικά Ε, οι οποίοι σημαίνουν πως πρόκειται για ουσίες ελεγμένες, εγκεκριμένες, σε ποσότητες που δεν υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια). Μπορεί, βέβαια, το παγωτό μας να είναι επίσης εμπλουτισμένο με φρούτα, σοκολάτα, ξηρούς καρπούς κ.ά.

Μα καλά θα αναρωτηθούμε,«γιατί να ανησυχώ και να διαβάσω όλα αυτα αφού επιλέγω παγωτό με 0% λιπαρά άρα δεν έχω πρόβλημα».Σε αυτό το σημείο βάζω πινακίδα SOS.Τα παγωτά 0% μπορεί να είναι 0% σε ζάχαρη ή σε λίπος ή και στα δύο μαζί. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν είναι 0 σε θερμίδες. Οι θερμίδες ενός παγωτού light (μία μπάλα έχει περίπου 125 θερμίδες) προέρχονται από τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες του παγωτού και ίσως από κάποια υποκατάστατα λίπους και ζάχαρης, καθώς και από άλλες μορφές υδατανθράκων (μαλτοδεξτρίνη, δεξτρόζη). Όλα αυτά φυσικά πρέπει να αναγράφονται στην ετικέτα του παγωτού.

Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε σ΄ ένα σταυροδρόμι με δύο ταμπέλες.Αριστερά γράφει “προς παγωτό” και δεξιά “προς δίαιτα”.Τι πρέπει να επιλέξουμε εμείς που προσέχουμε το βάρος μας?Εύκολα,το δεξιά θα πούμε όλοι μας.Όλα τα μονοπάτια όμως στη ζωή μας δεν πρέπει να είναι απροσπέλαστα.Πρέπει να έχουμε εμπειρία όλων των δρόμων γιατί μόνο τότε θα νιώθουμε ολοκληρωμένοι.Ας βρούμε λοιπόν,είτε από τη δεξιά μεριά του δρόμου είτε από την αριστερή το σημείο επάφης.Τη μέση οδό που θα μας εξασφαλίσει την διατροφή που θέλουμε εμείς για τον εαυτό μας.Πώς θα γίνει αυτό?Μόνο με τον σωστό χάρτη οδηγιών.

Ας βάλουμε το παγωτό ως επιβράβευση μετά από κάθε απώλεια επιθυμητού βάρους.Αν έπρεπε να ορίσουμε μια ποσότητα για οποιοδήποτε είδος, θα λέγαμε 2 μπάλες ή ένα μικρό συσκευασμένο προϊόν. Σε περίπτωση που κάνουμε δίαιτα καλό θα ήταν να το προτιμούμε μια φορά την εβδομάδα, ενώ αν βρισκόμαστε σε φάση συντήρησης μπορούμε να το απολαύσουμε δύο φορές. Το ξυλάκι περιέχει τις λιγότερες θερμίδες, όταν δεν περιέχει έξτρα επικάλυψη σοκολάτας ή/ και ξηρούς καρπούς σε σύγκριση με τα «κυπελλάκια», που υπερτερούν σε λιπαρά και χοληστερόλη, ιδιαίτερα τα παρφέ. Οι γρανίτες και τα σορμπέ περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου λιπαρά αλλά και το χύμα παγωτό με διάφορες γεύσεις φρούτων ή παγωμένο γιαούρτι αποδίδουν λιγότερες θερμίδες.Επιπλέον μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας παγωτό για να γνωρίζουμε με ακρίβεια πόση ζάχαρη χρησιμοποιήσαμε.

Καλό είναι να θυμόμαστε ότι το παγωτό το καταναλώνουμε για απόλαυση και όχι για να χορτάσουμε. Οπότε μην παραλείπουμε γεύματα γιατί είναι πιθανό να πεινάσουμε και να χαλάσουμε όλη τη μέρα μας.
Ιδανικά, τις ημέρες που θα απολαύσουμε το παγωτό επιλέγουμε το κυρίως πιάτο μας να απαρτίζεται από άπαχη πρωτεΐνη (ψάρι ή φιλέτο κοτόπουλο) για να μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά. Αν το καταναλώσουμε για δεκατιανό ή απογευματινό, φροντίζουμε να φάμε και τα υπόλοιπα γευματάκια μας κανονικά (όπως τα φρούτα).

 

Με εκτίμηση

Η ομάδα του GaiasDiet

Share
})(jQuery)