Top

Η ημέρα απαιτεί την αλιάδα της!

Εθνική επέτειος σε λίγες ημέρες…ας αφήσουμε λοιπόν την υπερηφάνεια μας να κυματίσει σε όλα τα μπαλκόνια, σηκώνοντας ψηλά την ελληνική μας συνείδηση και σημαία! Ας γεμίσουμε τα τραπέζια μας με ένα μπουκάλι κρασί και καλή παρέα, τιμώντας τί άλλο από τον αγαπημένο μας μπακαλιάρο συνοδεία σκορδαλιάς!
Ένα φαγητό που μας γυρνάει χρόνια πίσω, στην παιδική μας ηλικία…Τότε που η γιαγιά και η μαμά μας, φρόντιζαν να έχει αυτή η ημέρα το “άρωμά της”. Τρέχαμε στο εορταστικό τραπέζι με μια μικρή γαλανόλευκη στο χέρι και περιμέναμε πως και πως τον μπακαλιάρο μας ,όχι τόσο με σκορδαλιά αλλά με λίγες τηγανητές πατάτες!
Ο μπακαλιάρος, το πιο φημισμένο ψάρι στον κόσμο, που άλλαξε το διατροφικό χάρτη της Ευρώπης, άρχισε να γίνεται γνωστός κατά τα μέσα του 15ου αιώνα! Οι Πορτογάλοι τον αποκαλούν «πιστό φίλο», οι Βάσκοι «ψάρι του βουνού» , οι Ισπανοί ανοίγουν μαγαζάκια με την επιγραφή «το σπίτι του μπακαλιάρου» (όπου ακόμα και σήμερα πωλούν μόνο αυτό το υπέροχο παστό ψάρι), οι Κρητικοί τον ονομάζουν «φτωχογιάννη» και όλοι οι κάτοικοι της Μεσογείου, παρά ότι θεωρήθηκε ψάρι της κουζίνας των φτωχών, τον λατρεύουν και τον καταναλώνουν σε μεγάλες ποσότητες. Παστωμένος με αλάτι, διατηρείται αναλλοίωτος για μήνες χωρίς να χάσει στο ελάχιστο τη θαυμάσια γεύση και τη διατροφική του αξία. Μπορεί θαυμάσια να πάρει στο τραπέζι μας τη θέση του πρώτου ή του κύριου πιάτου, να γίνει ψητός ή σούπα και να μετατραπεί σε πουτίγκες και πίτες.
Αξίζει να προσθέσουμε το μπακαλιάρο στο καθημερινό σας διαιτολόγιο, γιατί είναι πλούσιος σε άπαχη πρωτεΐνη , και μάλιστα καλύτερης ποιότητας από εκείνες του κρέατος.
Είναι πολύ φτωχός σε λίπη, και παράλληλα έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Αποτελείται από καλά λιπαρά οξέα ω3, που συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος και μειώνουν τα τριγλυκερίδια.
Και να ήταν μόνο αυτά; Περιέχει τις λιποδιαλυτές βιταμίνες A, D και Κ, οι οποίες προάγουν την υγεία των ματιών, των οστών και των μυών, διευκολύνουν την πήξη του αίματος και βοηθούν στην απορρόφηση πολλών μετάλλων. Στον μπακαλιάρο επίσης, συναντάμε βιταμίνη Β12, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και νιασίνη. Το λίπος του κυμαίνεται από 0.5-2%, γεγονός που τον κατατάσσει στα ψάρια με χαμηλά λιπαρά.
Δεν είναι τυχαίο που τον αποκαλούμε “Διαμάντι της θάλασσας” .Μια σούπερ τροφή που θα ήταν ωφέλιμο να υπάρχει στη διατροφή μας όχι μόνο στις εθνικές επετείους! Άλλωστε είναι ένα ψάρι που μαγειρεύεται με ποικίλους τρόπους καταρρίπτοντας την “συντροφιά της σκορδαλιάς”.
Και μιας που την αναφέραμε , είναι σα να είμαστε διχασμένοι στη μέση…Από τη μια η μυρωδιά του σκόρδου και η καούρα καθόλη την διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας από την άλλη όμως δεν υπάρχει αυτός ο γευστικός συνδυασμός…Το σκόρδο όχι μόνο παίζει κυρίαρχο ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά βοηθά την υγεία της καρδιάς, έχει αντιφλεγμονώδη δράση !

Αυτό το γνώριζες???
Κατά τη διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων, οι νοσοκόμες χρησιμοποιούσαν το σκόρδο για να αντιμετωπίσουν τη γάγγραινα. Πλέον, η γάγγραινα μπορεί να μην αποτελεί πρόβλημα αλλά το σκόρδο βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού, κρατώντας μακριά τον ιό της γρίπης και τα κρυολογήματα.
Επιπλέον έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι πάσχουμε από ένα αυτοάνοσο νόσημα μπορούμε να ωφεληθούμε βάζοντας το σκόρδο στη διατροφή μας. Φημίζεται ότι το σκόρδο αν τριφτεί στη περιοχή της φλεγμονής , όπως για παράδειγμα ψωρίαση, μπορεί να τη μειώσει.
Φάτε άφοβα την αλιάδα σας και ευχαριστηθείτε στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα…
Ο χρόνος είμαστε εμείς και ότι κουβαλάμε εμείς…είτε αυτό είναι ένα γιορτινό τραπέζι είτε ένας περίπατος…Δεν έχει σημασία τόση αν θα φάμε όλοι αλλά αν “θα χορτάσουμε στιγμές”!
ΚΑΛΟ ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟ

Με εκτίμηση

Η ομάδα του GaiasDiet

Share
})(jQuery)