Top

1η μέρα Νηστείας για το Δεκαπενταύγουστο

 

Kατά τη διάρκεια της νηστείας «τρέφεται η ψυχή», αλλά και το σώμα μόνο όταν τη βλέπουμε ως ανανέωση του οργανισμού και όχι ως στέρηση. Ας εκλάβουμε λοιπόν όλοι μας τη νηστεία που έρχεται σαν ένα μεσοδιάστημα να ανακτήσουμε τα θέλω μας μέσα από μια αλλαγή εκ των έσω .Για να αυξηθεί η βιολογική αξία της νηστείας, ο οργανισμός χρειάζεται πρωτεΐνη υψηλής θερμιδικής αξίας. Γι΄ αυτό οι φυτικές πρωτεΐνες θα πρέπει να είναι ανάλογες των ζωικών πρωτεϊνών. Για να το πετύχουμε αυτό αρκεί να γνωρίζουμε τους έξυπνους συνδυασμούς των λαχανικών με τα δημητριακά, με σπόρους και προϊόντα αυτών.

Μπορούμε να αντικαταστήσουμε το γάλα -που είναι απαραίτητο για τα παιδιά- με γάλα σόγιας ή γάλα αμυγδάλου ή καρύδας.

Οι μαγικοί συνδυασμοί όπως τους αποκαλούμε  μας βοηθούν κάλλιστα να απαλλαγούμε από το έντονο αίσθημα της πείνας και της κόπωσης εξαιτίας της μη ύπαρξης ενέργειας.

Οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν ποιες τροφές να επιλέξουν για να βρουν την πρωτεΐνη που τόσο έχει ανάγκη ο οργανισμός τους, χωρίς να ακουμπήσουν όμως κρέας. Ενώ η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη, την οικοδόμηση των μυών, το ανοσοποιητικό σύστημα, την καρδιά και την αναπνευστική λειτουργία, η φυτική πρωτεΐνη (εκείνη που προέρχεται από φυτά και όχι από ζώα) έχει λιγότερες θερμίδες και λίπος από τη ζωική πρωτεΐνη. Ας διαβάσουμε γι αυτές τις τροφές, που από τη μια είναι τόσο γνωστές ως εξατομικευμένες, από την άλλη αδυνατούμε να γνωρίζουμε εις βάθος τους σωστούς συνδυασμούς!

Συνδυάσετε τις φακές σας με καστανό ρύζι ή τη φασολάδα σας με ψωμί ολικής άλεσης προκειμένου να λάβετε την απαραίτητη πρωτεΐνη. Όποιο κι αν είναι το όσπριο της επιλογής σας, συνδυάστε το με ρύζι ή πατάτα  ,καλαμπόκι ή πλιγούρι. Κι όμως είναι τόσο απλά και καθημερινά αυτά τα αγαθά που σίγουρα φαίνεται σε όλους μας περίεργος ο συνδυασμός τους. Από διατροφικής σκοπιάς όμως είναι ο ιδανικότερος!

H Σόγια ως νέος πρωταγωνιστής είναι η αγαπημένη τροφή όλων αυτών που νηστεύουν, η σόγια μπορεί να πάρει τη μορφή τυριού, κρέατος, γάλακτος και άλλων τροφών που «απαγορεύει» η νηστεία, έτσι ώστε να μας δώσει την ψευδαίσθηση ότι δεν περιοριζόμαστε διατροφικά.

Το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο είναι κι αυτά πλούσια σε ενέργεια, βοηθώντας τον οργανισμό να εκτελέσει σωστά τις λειτουργίες του, οι υδατάνθρακες και τα καλά λιπαρά χαρίζουν ενέργεια, αλλά και βιταμίνες με κυρίαρχες τη βιταμίνη Ε και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Χρησιμοποιήστε τα σε νηστίσιμες πίτες και κουλούρια, στο πρωινό σας μαζί με το χαλβά σας, προσέξτε μόνο τις ποσότητες που θα καταναλώσετε, αν θέλετε μετά τη νηστεία η ζυγαριά να μην αποτελέσει εχθρό σας.

Η ομάδα του GaiasDiet

Share
})(jQuery)