Top

Σαρακοστιάνα εδέσματα

Απόκριες, Καρναβάλι, Καθαρά Εβδομάδα. Για τους Χριστιανούς το τελευταίο σημαίνει έναρξη της Σαρακοστής και το τέλος των Αποκριών, καθώς και κάθαρση πνευματική και σωματική. Πρόκειται για μια εβδομάδα όπου οι πιστοί απέχουν από ορισμένες τροφές όπως το κρέας.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα πάντα για το Σαρακοστιανό τραπέζι.

Yπάρχουν πολλά εδέσματα τα οποία καθιστούν τη νηστεία λαχταριστή και σε σημείο να προσμένεις τη Σαρακοστή. Λαγάνα, ταραμοσαλάτα, όσπρια, λαχανικά, θαλασσινά, χαλβάς είναι κάποια από τα εδέσματα που έχουν τη τιμητική τους. Παρότι όμως είναι νηστίσιμα… θα πρέπει να οριοθετήσουμε με κάποιο τρόπο τις τροφές αυτές για την αποφυγή ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων στο σώμα μας.

  • Ταραμάς: Πηγή πολλών βιταμινών όπως A και D, μαγνησίου και ψευδαργύρου, σημαντικών για την υγεία μας, όταν τον τρώμε βέβαια σε μικρές ποσότητες. Είναι καλό είναι να προτιμήσουμε τον λευκό ταραμά ο οποίος είναι πιο υγιεινός από τον ροζ και δεν περιέχει χρωστικές ουσίες. Μπορούμε να παρασκευάσουμε την αγαπημένη μας ταραμοσαλάτα με υλικά της επιλογή μας αντί να την αγοράσουμε από τα ράφια του σούπερ μάρκετ.
  • Όσον αφορά τον τόσο εύγευστο χαλβά, θα πρέπει να προτιμήσουμε για λόγους υγείας, χαλβά παρασκευασμένο με το αγαπημένο μας ταχίνι. Είναι προτιμότερο να αγοράσουμε χαλβά συσκευασμένο, ο οποίος είναι πιο ασφαλής από τον χύμα, γιατί η τελευταία περίπτωση εγκυμονεί κινδύνους, όπως η αλλοίωση στη γεύση καθώς δε μπορούμε να ελέγξουμε και την ημερομηνία λήξης του προϊόντος αυτού. Να σημειωθεί βέβαια ότι ο χαλβάς είναι πλούσιος σε θρεπτικά στοιχεία όπως βιταμίνες Ε που βελτιώνουν το καρδιαγγειακό σύστημα και του συμπλέγματος Β, ως πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων.
  • Λαγάνα με την ελάχιστη ζύμη, την ξεροψημένη κόρα και το υπέροχο σουσάμι…! Επίσης θα προτιμήσουμε να φτιάξουμε τη δική μας από το να την προμηθευτούμε από κάποιο μαγαζί. Εάν ωστόσο δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή, θα προτιμήσουμε λαγάνα από το φούρνο της γειτονιάς μας. Καλό είναι να ελέγξουμε την ποσότητα της λαγάνας που θα καταναλώσουμε, δεδομένου ότι αποτελεί ψωμί και πολλές φορές δε μπορούμε να το ελέγξουμε και το τρώμε σε υπερβολική ποσότητα. Ωστόσο η υπερβολική ποσότητα είναι ανεπιθύμητη καθώς είναι πηγή υδατανθράκων και ασβεστίου λόγω του σουσαμιού. Ειδικά οι θερμίδες εκτοξεύονται όταν συνοδεύονται από τον ταραμά.
  • Τα αγαπημένα μας θαλασσινά, έχουν επίσης την τιμητική τους στο Σαρακοστιανό τραπέζι! Αποτελούν πηγές πρωτεϊνών  υψηλής βιολογικής αξίας βιταμινών του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στη λειτουργία της μνήμης. Eίναι επίσης πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, ιώδιο, σελήνιο και Ω-3 λιπαρά οξέα (απαραίτητα για τη λειτουργία της καρδιάς και του νευρικού συστήματος). Όμως, θα πρέπει να τα επιλέξουμε προσεκτικά καθώς είναι ευπαθή και επικίνδυνα. Η οσμή, η όψη τους και το βάρος τους είναι χαρακτηριστικά με τα οποία θα κρίνουμε την καταλληλότητά τους.

 

TIPS για να μην επιβαρυνθούμε με έξτρα θερμίδες

 

  • Θα προτιμήσουμε θαλασσινά μαγειρεμένα με ψητό τρόπο και όχι στην κατσαρόλα συνοδευόμενα από σάλτσες.
  • Θα ξεκινήσουμε το γεύμα μας με σαλάτες εποχής ώστε να αποφύγουμε τη μεγάλη ποσότητα φαγητού.
  • Θα καταναλώσουμε μικρή ποσότητα ταραμά, δεδομένου ότι περιέχει ποσότητα αλατιού με αποτέλεσμα να εκτοξεύει την αρτηριακή πίεση.
  • Θα προσέξουμε το μέγεθος του χαλβά να αναλογεί στο μέγεθος ενός σπιρτόκουτου.
  • Θα ελέγξουμε το ελαιόλαδο. Το ιδανικό είναι μία έως δύο κουταλιές της σούπας για κάθε μερίδα.

 

 

Κατανοούμε την υπέροχη γεύση των αναφερθέντων εδεσμάτων που πρωταγωνιστούν στο σαρακοστιανό τραπέζι μας, αλλά θυμηθείτε ότι το μέτρο πρέπει να είναι σύμμαχός μας, προκειμένου να μην παρατηρήσουμε αλλαγές στο σωματικό μας βάρος.

 

Καλή Σαρακοστή!!!

Η ομάδα του GaiasDiet

 

Share
})(jQuery)