Top

Είστε σίγουροι ότι το παιδί σας έχει την κατάλληλη διατροφή;

Η αγωνία των γονιών για το καλό του παιδιού δεν σταματάει ποτέ και η διατροφή αποτελεί ένα σημείο προβληματισμού. Για αυτό τον λόγο έρχονται με πολλές απορίες σε εμάς, που είναι σημαντικής αξίας για τη διαχείριση και τη μετέπειτα συμπεριφορά του παιδιού απέναντι στο φαγητό. Σας παρουσιάζουμε τα πιο συχνά «λάθη» των γονιών για να ξέρετε τι δεν πρέπει να κάνετε:

-«Του φτιάχνω δεύτερο φαγητό όταν αυτό που έχουμε δεν του αρέσει»: θα το φαντάζεστε ήδη πως όταν του δίνετε εναλλακτική λύση είναι σαν να του λέτε πως δε χρειάζεται απαραίτητα να δοκιμάσει καν αυτό που έχετε φτιάξει. Ας του δώσουμε τη δυνατότητα να φάει λίγο από αυτό, αλλά διαβεβαιώστε το πώς αν δε θέλει το φαγητό που έχουμε θα περιμένει το επόμενο γεύμα του. Φυσικά δεν μιλάμε για ένα φαγητό που σιχαίνεται αλλά, για κάποιες ομάδες τροφίμων που το παιδί σταδιακά έχει αποκλείσει να τρώει δηλαδή για παράδειγμα δεν τρώει κανένα από τα λαδερά.

-«Βάζω κανόνες για την διατροφή που εγώ ο ίδιος δεν ακολουθώ»: σίγουρα θα ξέρετε πολύ καλά ότι τα παιδιά μιμούνται από τα άτομα που βλέπουν και κυρίως από την οικογένεια έτσι ως πρώτο παράδειγμα έχουν τους ίδιους τους γονείς. Μήπως λοιπόν αν έβλεπαν εσάς να τρώτε υγιεινά θα τους ήταν πιο εύκολο να ακολουθήσουν τον ίδιο τρόπο διατροφής;

Δημιουργώ θέμα συζήτησης ή ακόμα και ένταση γύρω από το τι και πόσο θα φάει»: επειδή τα παιδιά αντιλαμβάνονται πόση σημασία έχει για εσάς το θέμα της διατροφής και όλες τις προσπάθειες που κάνετε έμμεσα, είναι σημαντικό να νιώθουν στο λιγότερο δυνατό βαθμό οποιαδήποτε πίεση γύρω από αυτό.

-«Τονίζω συνέχεια την εξωτερική του εμφάνιση σε απάντηση του γιατί δεν πρέπει να φάει κάτι»:  είναι καλύτερο να αποφύγετε τελείως τα αρνητικά σχόλια και να προτιμάτε την θετική ενίσχυση πάνω στο θέμα της εξωτερικής του εμφάνισης διότι με αυτόν τον τρόπο το παιδί επηρεάζεται πολύ ψυχολογικά και αυτό έχει ως συνέπεια την δημιουργία και την σύνδεση αρνητικών συναισθημάτων για το ίδιο του το σώμα.

Οι καλές  βάσεις  χτίζονται από την παιδική ηλικία έτσι είναι σωστό να βάλετε τους στόχου σας γύρω από την καλή υγιεινή διατροφή και την υγιεινή συμπεριφορά όχι μόνο για το παιδί σας αλλά και για εσάς. Οπλιστείτε λοιπόν με πολλή επιμονή, δώστε το καλό παράδειγμα και αποφύγετε τις εντάσεις γύρω από το φαγητό!

Γεραντώνη Κατερίνα Bsc

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Share
})(jQuery)