Top

Οι θαυματουργοί σπόροι Chia

Οι σπόροι Chia είναι οι μικροσκοπικοί μαύροι σπόροι του φυτού chia (Salvia hispanica).

Είναι εγγενείς στο Μεξικό και τη Γουατεμάλα και ήταν βασικό φαγητό για τους αρχαίους Αζτέκους και Μάγια. Στην πραγματικότητα, η λέξη “chia” είναι η αρχαία λέξη των Μάγια για τη “δύναμη”. Παρά την αρχαία ιστορία τους ως βασικός διαιτητικός σπόρος, οι σπόροι chia έγιναν γνωστοί ως σύγχρονη σούπερ τροφή μόλις πρόσφατα.
Οι σπόροι Chia περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, μεγάλη ποσότητα υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη και διάφορα βασικά μέταλλα και αντιοξειδωτικά.
Η κατανάλωση σπόρων chia μπορεί να βελτιώσει τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη, να οδηγήσει σε καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και να αυξήσει τα επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών ουσιών.
Λόγω της σχετικά ήπιας γεύσης τους, οι σπόροι chia μπορούν να προστεθούν σε σχεδόν τα πάντα. Μπορούν να μπουν σε γάλα και να δημιουργήσουν το γνωστό chia pudding, να χρησιμοποιηθούν σε ψημένα προϊόντα, όπως κεικ, smoothies ή απλά να πασπαλιστούν πάνω από σαλάτες ή γιαούρτι.

 

-Μια μερίδα (28 γραμμάρια ή 2 κ.σ.) από σπόρους chia περιέχει:

Θερμίδες: 137
Φυτικές ίνες: 11 γρ.
Πρωτεΐνη: 4 γρ.
Λίπος: 9 γρ, (5 από τα οποία είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα).

Περιέχουν επίσης μια αξιοπρεπή ποσότητα ψευδαργύρου, βιταμίνης Β3 (νιασίνη), κάλιο, βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνη Β2.

Ωφέλει κατανάλωσης σπόρου Chia:

  • Οι σπόροι Chia δίνουν ένα τεράστιο ποσό θρεπτικών συστατικών με πολύ λίγες θερμίδες.
  • Οι σπόροι Chia είναι γεμάτοι αντιοξειδωτικά.
  • Σχεδόν όλοι οι υδατάνθρακες στους σπόρους chia είναι φυτικές ίνες.
  • Οι σπόροι Chia περιέχουν μεγάλες ποσότητες υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη.
  • Το υψηλό περιεχόμενο ινών και πρωτεϊνών στους σπόρους Chia μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.
  • Οι σπόροι Chia έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.
  • Οι σπόροι Chia είναι εύκολο να ενσωματωθούν στη διατροφή μας.

 

Ας εντάξουμε τους σπόρους chia στην καθημερινότητα  μας αφού έχουν τόσα πολλά ωφέλει στην υγεία μας!

Εύκολες συνταγές με σπόρους chia

Ρυζόγαλο χωρίς… ρύζι
Το ρυζόγαλο μας αρέσει πολύ, γιατί λοιπόν να μην το φτιάξουμε και με chia; Πέρα από νόστιμη γεύση, θα σου αρέσει πολύ και γιατί γίνεται πολύ εύκολα, για την ακρίβεια δεν χρειάζεται καν μαγείρεμα. Ρίξε 3 κουτ. σούπας chia σε 1 φλιτζάνι γάλα, πρόσθεσε μέσα αν θέλεις αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς και βάλτο στο ψυγείο για μερικές ώρες (μπορείς να το φτιάξεις από το προηγούμενο βράδυ) να πήξει. Έτοιμο! Αν είσαι vegetarian μπορείς να χρησιμοποιήσεις γάλα καρύδας ή φουντουκιού, το αποτέλεσμα θα είναι εξίσου απολαυστικό.

 Chia και γιαούρτι
Είναι από τους πιο κλασικούς τρόπους για να απολαύσεις την chia. Απλά προσθέτεις λίγη στο γιαούρτι σου κι αν θέλεις μπορείς να το κάνεις ακόμη πιο χορταστικό, προσθέτοντας και δημητριακά, ξηρούς καρπούς, κανέλα  και φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα) και έχεις ένα τέλειο πρωινό!

 

Η ομάδα του GaiasDiet

 

 

 

Share
})(jQuery)